Zoekwoordonderzoek

Meer weten?

De basis van iedere SEO strategie begint met een zoekwoordenonderzoek. Het vormt de fundering van je aanpak en helpt ons met het vaststellen van prioriteiten. Je wilt namelijk inzicht krijgen in de zoektermen die de doelgroep gebruikt om je dienst of product te vinden. Daarnaast is het belangrijk om te weten of er al veel concurrentie zit op deze zoektermen en waar je het beste kan beginnen om zo snel mogelijk resultaat te zien.

Onze aanpak bij jouw zoekwoordonderzoek

Voorafgaand aan het zoekwoordonderzoek gaan we met je in gesprek. Om de juiste prioriteiten te kunnen stellen is het namelijk belangrijk om te weten wie jouw belangrijkste concurrenten zijn en welke producten of diensten zo snel mogelijk hoog moeten scoren.

Vervolgens bekijken we de huidige staat van de website: op welke zoekwoorden ben je al vindbaar? Een van de tools die we hierbij gebruiken is Google Search Console. Hier analyseren we bijvoorbeeld het aantal vertoningen, het doorklikratio en de gemiddelde positie in de zoekmachine. Door te identificeren welke pagina’s al ranken op interessante zoektermen kunnen we prioriteiten aanbrengen.

Daarnaast bekijken we de concurrentie. Op welke zoektermen zijn zij vindbaar en laten ze wellicht kansen liggen? Als we zien dat er al veel concurrentie probeert te ranken op een bepaald zoekwoord gaan we op zoek naar een andere variant waarmee we meer winst kunnen behalen.

De kunst is om zoekwoorden te vinden met een zo hoog mogelijk maandelijks zoekvolume en een zo laag mogelijke concurrentie. Vaak zijn dit zoektermen die bestaan uit 3 of meer zoekwoorden, ook wel long tail keywords genoemd. Dat doen we in de zoekwoordplanner van Google Ads. Als de zoekwoorden zijn geïdentificeerd en we prioriteiten kunnen stellen met het optimaliseren van webpagina’s, gaan we aan de slag met onze SEO aanpak!

Zoekwoordonderzoek in de marketingfunnel

Onze SEO-specialisten ontzorgen je volledig bij het doen van een zoekwoordonderzoek. Wij hebben al een rijke ervaring en weten exact wat te doen om de beste kansen te ontdekken.

Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. De inzet van zoekadvertenties kan op verschillende manieren een rol vervullen in de customer journey van je klanten. Het maken van een zoekwoordonderzoek is eigenlijk onderdeel van het creëren van je online strategie. Het vormt de fundering waarop de SEO inspanningen in de funnel worden gebouwd. De zoektermen die worden gedefinieerd in het onderzoek komen terug in de fases waarin SEO wordt toegepast.

Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Lees hier verder of neem direct contact met ons op!

De onderdelen van SEO

De autoriteit van je website wordt door middel van linkbuilding versterkt. Dit is een cruciaal onderdeel om hogere posities in zoekmachines te bemachtigen.

De technische aspecten van je website spelen een belangrijke rol in de vindbaarheid van je website. Wij zorgen dat alles goed staat.

Niet alleen schrijven wij unieke teksten waarmee de pagina’s op je website beter vindbaar worden. Ook overtuigen wij websitebezoekers om klant te worden.

Heb je een nieuwe website? Wij zorgen voor een volledig migratieplan zodat de opgebouwde SEO waarde van je pagina’s en website niet verloren gaat.

Zoekmachine optimalisatie gericht op jouw regio of plaats. Met lokale SEO zorg je dat de buurt jou vindt.

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat