Adverteren op Pinterest
Pinterest is niet zomaar een social media kanaal… Pinterest is namelijk het enige social media kanaal dat ook fungeert als zoekmachine. Pinterest helpt je bij het maken van je toekomstplannen door afbeeldingen en video’s te tonen als zoekresultaat. Denk bijvoorbeeld aan het plannen van een reis, het verbouwen van je keuken of inspiratie voor je volgende maaltijd. Geen meta titel en beschrijving zoals in Google maar een afbeelding die naar je website verwijst. Deze visueel ingestelde zoekmachine kan ook jouw merk helpen om je doelgroep te inspireren.
Een Pinterest snelcursus
Het doel van dit platform zit verstopt in de naam Pinterest. Dit staat namelijk letterlijk voor ‘pinnen’ en ‘interest’. Op basis van de interesses die jij hebt kun je posts bewaren. Je account onthoud namelijk welke interesses jij hebt en vult daarmee je startpagina met suggesties. De suggesties die jij te zien krijgt worden pins (=posts) genoemd die door personen of bedrijven zijn geplaatst. Wanneer je op deze pins klikt wordt je doorverwezen naar de betreffende website. Alle accounts kunnen borden maken waar zij pins kunnen bewaren (je kunt bijvoorbeeld een bord maken met ideeën voor een nieuwe slaapkamer als je plant deze te verbouwen). Als gebruiker van Pinterest kun je borden en accounts volgen. Activiteit op deze borden en accounts verschijnen zodoende weer op je startpagina.
Onze Pinterest aanpak
Om je doelgroep te inspireren richten wij een account in op basis van de diensten en/of producten die jij onder de aandacht wilt brengen.
- Omdat Pinterest werkt als een zoekmachine zullen we onderzoeken met welke zoekwoorden de doelgroep jou vindt
- Op basis van deze zoektermen richten we borden in met een aantrekkelijke tekst
- Deze borden vullen we met geschikte pins (afbeeldingen en video’s) die we plaatsen op het platform
- Ook is het mogelijk om te adverteren op het platform waarmee we ons kunnen richten op bekendheid, conversies en websiteverkeer
Pinterest kan met haar mogelijkheden een groot deel van de funnel invullen. Van het creëren van aandacht tot het fan maken van je klanten na conversie. Pin je mee?
Pinterest in de marketingfunnel
Onze Social-specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van Pinterest. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat te doen. Zo helpen we je bij het maken Pins tot aan het adverteren op dit platform.
Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. De inzet van Pinterest kan een funnel op zich zijn. Voornamelijk wordt Pinterest gebruikt om te oriënteren in de See-fase. Vanuit je Pins kan een bezoeker doorklikken naar je website waar ook de andere fases kunnen worden doorlopen door jouw klanten.
Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Neem direct contact met ons op!
De onderdelen van Social content & Advertising
Nergens zijn de targetingmogelijkheden zo uitgebreid als bij Facebook en Instagram Advertenties. Wij maken en beheren jouw advertenties volgens een gegronde strategie.
Maak ambassadeurs van je volgers en medewerkers met een krachtige social media strategie. Wij maken overtuigende, visueel aantrekkelijke content.
Met LinkedIn advertenties kun je heel specifiek mensen op de B2B markt bereiken. Met de juiste strategie kan LinkedIn veel voor jouw bedrijf betekenen.
Meer weten?
Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530