fbpx Skip to main content

Zoekadvertenties

Meer weten?

Zo snel mogelijk meer bezoekers naar je website? Direct de eerste positie in zoekmachines veroveren, maar wel met een rendabele strategie? Het is allemaal mogelijk met zoekcampagnes in Google Ads en Bing Ads. Vanaf het moment dat de advertenties live staan kun je bezoekers verwachten die op zoek zijn naar je product of dienst. Een pakkende advertentie en een doordachte strategie zijn daar essentieel voor.

Zoekadvertenties in het kort

Zoekadvertenties worden getoond in de zoekresultaten van Google of Bing wanneer iemand op een specifieke zoekopdracht zoekt. Je advertentie wordt als zoekresultaat weergeven. Wanneer iemand op je advertentie klikt wordt diegene naar je website doorverwezen. Je betaalt geld aan de zoekmachine wanneer iemand op je advertentie geklikt heeft.

Een gedegen aanpak

Zomaar beginnen met zoekadvertenties? Dat zal waarschijnlijk niet veel opleveren en juist alleen maar geld kosten. Afhankelijk van de beschikbare middelen en de doelstelling die jij graag wilt behalen gaan wij aan de slag met een passende strategie.

  • Allereerst gaan we samen met je in gesprek.  In dit gesprek komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
    1. Welke producten/ diensten zijn voor jou het belangrijkst?
    2. Welke online marketing doelstelling kunnen we samen formuleren?
  • Deze informatie vormt de basis van een grondig zoekwoordonderzoek. Vaak spotten we hier nog kansen, door bijvoorbeeld vergelijkingen te maken met de concurrentie of door potentiële interessante zoekwoorden te achterhalen.
  • Samen stellen we duidelijke KPI’s op, zoals het rendement op advertentiebudget (ROAS), aantal conversies of zichtbaarheid.
  • We bekijken, met het budget in gedachten, welke campagnes we gaan opzetten.

Aan de slag!

De campagnes zijn opgezet; nu gaan we aan de slag! Het meten van de prestaties van de zoekadvertenties is een belangrijk onderdeel om de KPI’s te behalen en een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten.

Na de opzet blijven we testen wat wel en niet werkt om steeds meer rendement te halen. Met dat rendement kunnen we uitbreiden, door bijvoorbeeld op te schalen bij goedlopende campagnes of nieuwe campagnes te maken voor andere zoektermen, producten en diensten.

Zoekadvertenties in de marketingfunnel

Onze SEA-specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van SEA. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat te doen. We denken met je mee en gaan regelmatig met je in gesprek om nieuwe kansen te ontdekken.

Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. De inzet van zoekadvertenties kan op verschillende manieren een rol vervullen in de customer journey van je klanten. Met zoekadvertenties zorg je dat je zichtbaar bent op het moment dat iemand naar jouw product of dienst zoekt. Zoekadvertenties worden daarom vooral ingezet in de DO-fase.

Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Neem direct contact met ons op!

De onderdelen van SEA

Met oogstrelende banners brengen wij boodschap onder de aandacht. Display Advertising is praktisch onmisbaar in je marketingmix.

Met Google Shopping tonen wij jouw producten in de zoekresultaten naar aanleiding van een gerichte zoekopdracht in Google.

Meer naamsbekendheid, leads en omzet met Youtube advertenties? Youtube heeft meer voor je in petto dan je denkt…

Ben je benieuwd of jij alles uit je campagnes haalt? Ontvang dan nu gratis onze SEA Audit en haal alles uit je budget.

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat