We zien het vaak genoeg voorbij komen: websites die vanaf alle kanten ondersteund worden met sterke advertenties en campagnes, maar die onder de streep niet de gewenste resultaten binnenhalen. Hoewel men er in zo’n gevallen vaak naar neigt om de oorzaak van de tegenvallende resultaten naar de campagne te schuiven, is een campagne in de praktijk slechts zo sterk (of zwak) als de website die erachter hangt. Is de UX (User Experience) op jouw website niet in orde? Dan loop je waarschijnlijk veel conversies mis.
Veel websites worden ontworpen vanuit de gedachte dat de website er vooral mooi uit moet zien. Hierbij verliest men vaak de conversiegerichte functionaliteit uit het oog. Het gevolg: een website die er weliswaar piekfijn uitziet, maar die weinig leads binnenhaalt of verkopen realiseert. Hoe los je dit op: met een website audit. Tijdens een website audit doorlopen onze specialisten jouw website om zo verbeterpunten te identificeren die jouw website een conversieboost én stevige basis voor de toekomst geven. Zie het als het plukken van het laaghangend fruit, met een extra trede die je dichterbij de hoger hangende vruchten helpt.
Een UX Website Audit kan je de volgende voordelen opleveren: