fbpx Skip to main content

UX Website Audit

Meer resultaat behalen met je website? Het kan!

Waarom Pure Minds?

  • Open, eerlijk en professioneel
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Gecertificeerde specialisten
  • Google Partner Agency

We zien het vaak genoeg voorbij komen: websites die vanaf alle kanten ondersteund worden met sterke advertenties en campagnes, maar die onder de streep niet de gewenste resultaten binnenhalen. Hoewel men er in zo’n gevallen vaak naar neigt om de oorzaak van de tegenvallende resultaten naar de campagne te schuiven, is een campagne in de praktijk slechts zo sterk (of zwak) als de website die erachter hangt. Is de UX (User Experience) op jouw website niet in orde? Dan loop je waarschijnlijk veel conversies mis.

Veel websites worden ontworpen vanuit de gedachte dat de website er vooral mooi uit moet zien. Hierbij verliest men vaak de conversiegerichte functionaliteit uit het oog. Het gevolg: een website die er weliswaar piekfijn uitziet, maar die weinig leads binnenhaalt of verkopen realiseert. Hoe los je dit op: met een website audit. Tijdens een website audit doorlopen onze specialisten jouw website om zo verbeterpunten te identificeren die jouw website een conversieboost én stevige basis voor de toekomst geven. Zie het als het plukken van het laaghangend fruit, met een extra trede die je dichterbij de hoger hangende vruchten helpt.

Een UX Website Audit kan je de volgende voordelen opleveren:

  • Een betere gebruikservaring
  • Lagere bouncepercentages
  • Langere websitebezoeken
  • Verbeterd conversiepercentage
  • Meer binnenkomende leads
  • Meer aankopen
Vraag een website audit aan >
Website audit UX

Zo voeren wij een (UX) Website Audit uit

Door simpelweg een blik op een website te werpen kun je nooit een passend adviesrapport schrijven. Wij doen daarom ook meer dan enkel het vluchtig doornemen van een website om vervolgens met een lijstje basis aanbevelingen te komen. In plaats daarvan doorlopen wij vier stappen die ons helpen om aanbevelingen te formuleren die écht bij jouw business passen.

1. Voorbespreking

Jij als ondernemer hebt het meeste aan een verbeterplan wanneer het concreet is en volledig afgestemd is op jouw onderneming. Daarnaast is het belangrijk dat de aanbevelingen die in het plan terugkomen ook daadwerkelijk bijdragen aan het behalen van de doelen die horen bij jouw website. Om dat goed in beeld te krijgen starten we met een korte intake waarin we een paar belangrijke punten bespreken die ons op weg helpen. Deze intake zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan, zodat jij als ondernemer een rapport ontvangt waarmee je echt vooruit kunt.

2. Website Analyse

Als we eenmaal weten welke doelen je met jouw website wil bereiken, kunnen we met een gekaderde blik door jouw website heen lopen. Tijdens deze website analyse doorlopen we de paden die een bezoeker van jouw website moet doorlopen om tot de gewenste conversie te komen. Tijdens deze route letten we onder andere op:

  • De techniek achter je website (bijv.: is de mobiele website gebruiksvriendelijk?)
  • De algehele gebruiksvriendelijkheid van je website (bijv.: kan mijn beoogde doelgroep de informatie vinden waar ze naar zoekt?)
  • De aan- of afwezigheid van relevante call-to-actions (bijv.: hoe makkelijk is het voor een bezoeker om te converteren?)

3. Rapport schrijven

Zodra de analyse afgerond is, beginnen we met het schrijven van het optimalisatierapport. In dit rapport benoemen we de belangrijkste en meest opvallende punten uit de analyse en formuleren we op basis hiervan enkele concrete verbeterpunten die ervoor zorgen dat jouw website meer resultaat binnen gaat halen.

Je ontvangt dit rapport digitaal. Wil je het rapport graag face-to-face doornemen terwijl je samen met een van onze medewerkers door je site heen scrollt? Dan kan dit tegen een meerprijs. Vermeld dit in je aanvraag.

4. Concrete verbeterpunten doorvoeren

Bij deze laatste stap komen de touwtjes volledig in jouw eigen handen (of die van een developer) te liggen. Je gaat namelijk aan de slag met het doorvoeren van de verbeterpunten die we in het rapport benoemd hebben. Ben en/of ken je niemand met ervaring in webdevelopment en loop je daarom vast in het aanpassen van je site? Dan brengen we je graag in contact met een van onze partners.

Tillen we samen jouw website naar het volgende niveau?

“Heb je het gevoel dat je website ondanks goede bezoekerscijfers nog niet oplevert wat het zou moeten opleveren? Laat dan een UX Website Audit uitvoeren. Samen halen we het maximale uit jouw website.”

Bjorn MeijersOnline Marketeer bij Pure Minds
Vraag een website audit aan >

Onze UX specialisten

Wil jij het maximale uit jouw website halen en binnen een korte tijd al het laaghangend fruit plukken? Deze specialisten staan klaar om met een frisse blik naar je website te kijken!

Maak kennis met ons team >

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat