Conversieoptimalisatie (CRO)

Meer weten?

Er is tijd geïnvesteerd in de organische vindbaarheid van je website, er zijn succesvolle campagnes opgezet en de content die jij post op social media presteert ook goed. Kortom: het is je gelukt om verkeer naar je website te krijgen. En nu? Nu is het van belang dat deze bezoekers een goede ervaring hebben op je website. Een vlotte ervaring die jou uiteindelijk een conversie op gaat leveren.

Je kunt je bezoekers daarbij helpen door aan de slag te gaan met conversie optimalisatie. Het resultaat? Tevreden bezoekers, een hoger conversiepercentage en een hogere orderwaarde.

Conversieoptimalisatie in een notendop

Een conversie is een bepaalde gebeurtenis waarvan jij wilt dat bezoekers het uitvoeren op je website. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een bestelling, het aanvragen van een offerte of het downloaden van een whitepaper. Deze actie is van groot belang voor het bestaan van je onderneming.

Om zo eenvoudig mogelijk tot deze actie te komen wil je een route op je website creëren waarin zo min mogelijk obstakels voorkomen. Vervolgens wil je aan de slag om bezoekers op deze weg juist te stimuleren. Het optimaliseren en stimuleren noemen wij conversie optimalisatie. Met behulp van A/B testing, monitoring tools en analysetools maken wij een conversie optimalisatie plan. Hierin leggen we de pijnpunten van je website bloot en geven we adviezen waarmee je alles uit je bezoekers kunt halen.

Hoe pakken wij CRO aan?

Data, data en nog eens data. We bestuderen nauwkeurig het gedrag van je websitebezoekers. Hoe navigeren zij zichzelf door je website, waar klikken ze op en naar welke elementen kijken ze wel of juist niet. Stap voor stap volgen we je bezoekers om zo te achterhalen waar het fout gaat. Dit vertalen we naar concrete verbeterpunten om door te voeren op je website.

Wat kan CRO jou opleveren?

De investering van een conversie optimalisatie plan verdient zich snel terug. Stel: je hebt een advertentiebudget van €500 waarmee je 1000 bezoekers naar je website genereert. Hiermee weet je 10 conversies te realiseren. Niet slecht een conversiepercentage van 1%. Je besluit je advertentiebudget te verdubbelen omdat je meer conversies wilt. Je besteed €1000, genereert 2000 bezoekers naar je website en realiseert 20 conversies. Wederom niet slecht.

Maar wat nou als je precies weet hoe je dat percentage van 1% naar 2% kunt laten stijgen? Dan levert hetzelfde advertentiebudget van €500 nog steeds 1000 bezoekers op maar nu 20 conversies!

CRO in de marketingfunnel

Onze online specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van conversieoptimalisatie. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat de struikelblokken in je klantreis zijn. We denken met je mee en gaan regelmatig met je in gesprek om nieuwe kansen te ontdekken.

Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google.

Een conversieoptimalisatieplan kan op verschillende manieren een rol vervullen in de customer journey van je klanten. De focus van dit plan ligt op het achterhalen van de aspecten op je website waardoor minder bezoekers minder snel een conversie genereren. Dit komt voornamelijk voor in de Do-fase. Maar ook in andere fases van de funnel zullen bezoekers op je website komen waar conversieoptimalisatie kan zorgen voor een betere doorstroming van de customer journey.

Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Lees hier verder of neem direct contact met ons op!

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat