E-mail template creatie

Meer weten?

Ben je van plan om e-mailmarketing in te zetten? Dan heb je een sterke e-mailtemplate nodig. Een goede template ziet er gelikt uit, correspondeert met je huisstijl en helpt om je doelstelling te behalen. Daarnaast moet je e-mailtemplate responsive zijn. Dat betekent dat de ontvanger je e-mails kan openen op alle apparaten: mobiel, tablet en desktop.

Het ontwikkelen van een e-mailtemplate

Wanneer je een e-mail stuurt wil je natuurlijk dat deze herkenbaar is voor je klanten: de template moet dus matchen met je huisstijl. Ook het doel van je e-mailmarketing is belangrijk. Ben je bijvoorbeeld van plan om informatief te mailen of om aan te zetten tot aankoop? Deze zaken zijn van belang voor de lay-out van de template. Om een goed en functioneel design voor je te kunnen ontwikkelen gaan we daarom eerst met je in gesprek om deze zaken te bespreken. Wij maken e-mailtemplates in onder andere Mailchimp, Mailmunch en Campaign Monitor.

Ik heb een e-mailtemplate, wat nu?

Met een goede template kan je meerdere richtingen op. Je kunt de template inzetten voor je maandelijkse of wekelijkse nieuwsbrief, gebruiken voor e-mail automation, je nieuwe klanten verwelkomen of gewoon als bestelbevestiging. Wij houden ons vooral bezig met de eerste 3 opties. E-mail automation is een goedkope en effectieve manier om met je klanten in contact te blijven. Je kan je klanten, wanneer ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief, in een bepaalde flow laten terechtkomen. Waarmee je op vooraf bepaalde momenten je klanten een bericht stuurt met een gedeelte van je aanbod of met informatie over je bedrijf. Zo hou je je klanten in de loop en blijf je top of mind.

Zelf e-mailmarketing oppakken of uitbesteden?

Je kunt e-mailmarketing aan ons uitbesteden of zelf verder gaan met het professionele e-mailtemplate dat wij voor je hebben gecreëerd. Je template is voorzien van bewerkbare blokken die je kunt vullen met tekst en/ of afbeeldingen. Met de handige drag and drop editor is dit namelijk een fluitje van een cent. Een inleidende tekst, eventuele producten en een headerafbeelding invoegen en je bent ready to go!

Wil je zelf e-mailmarketing oppakken, maar kun je nog wat tips en tricks gebruiken? Kijk dan eens bij onze cursus e-mailmarketing.

E-mailtemplates in de marketingfunnel

Onze E-mail-specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van templates. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat te doen. We denken met je mee en gaan regelmatig met je in gesprek om nieuwe kansen te ontdekken.

Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. E-mail templates ondersteunen alle E-mailmarketing inspanningen. Waar deze dan ook in de funnel worden toegepast.

Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Lees hier verder of neem direct contact met ons op!

Alle onderdelen van E-mailmarketing

Je e-mailmarketing strategie moet onderdeel worden van je marketingmachine worden die online successen gaat opleveren. Door gebruik te maken van slimme koppelingen en automatisering wordt dit een stuk gemakkelijker.

Met geautomatiseerde e-mailcampagnes kun je meerdere mensen op het juiste moment met een gepersonaliseerde boodschap bereiken. Het gevolg? Meer resultaat, minder tijdsinvestering.

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat