fbpx Skip to main content

Goede branding zet authenticiteit om in merkidentiteit

Find your Pureness

In een technologie gedreven wereld hechten we meer waarde aan authenticiteit. Bij mensen zelf, maar ook bij merken.

Een organisatie is net zo uniek als de mens zelf. Dit inzicht is belangrijk om strategische ontwikkelingen specifiek af te stemmen op de individuele kenmerken en behoeften van je organisatie. Intern en extern.

Maar wat maakt ons nou zo bijzonder?
Hier ontstaat de vraag naar het onderscheidend vermogen en begint de overgang van productdenken naar merkdenken.
Wie ben je als organisatie? = identity, wat kun je bijzonder goed? = ability en welke impact je wilt maken in de maatschappij? = meaning. Wie dit helder voor ogen heeft durft eerlijk en anders dan anderen te zijn: I am!

Waarom is dat zo belangrijk?
Omdat dit is wat klanten raakt, wat medewerkers motiveert en waar significant betere resultaten mee worden behaald.

Neem contact op met onze Branding Specialist

Waarom aan de slag gaan met Branding?

  • waardevolle inzichten
  • nieuwe perspectiven
  • duidelijke positionering
  • effectiviteit
  • richtlijn voor beslissingen
  • doelmatige communicatie
  • initiatief

Merkvoorkeur als resultaat

Een goede merkstrategie geeft richting aan je merk, focus op je boodschap en hoe je de markt benadert. Een merk dat uniek en duidelijk onderscheidend is, is ook succesvoller omdat klanten ervan overtuigd zijn dat het een meerwaarde heeft. Ze geven er dus de voorkeur aan en zijn ook bereid om meer te betalen. Doorgerekend betekent dat, dat de gemiddelde orderwaarde zal stijgen, je dus meer marge kunt maken en minder prijsgedreven.

Find your Pureness Workshop

Pure Branding legt samen met jou de DNA van je organisatie vast. In een inspirerende basis-workshop scheppen we duidelijkheid over je identiteit, propositie en merkverhaal, zodat je onmiskenbaar kunt laten zien wie je bent en waar je voor staat. Hiermee leg je het fundament onder je merk, marketing en communicatie.

Voor wie:

Als er behoefte is aan het nieuw opzetten van een merkstrategie (bijvoorbeeld start-up) of bij een rebranding door verandering van de positionering (bijvoorbeeld fusie of overname).

  • Businessmodel doorlichten
  • Doelgroepanalyse en concurrentieanalyse
  • Pains en needs vastleggen
  • USP’s uitwerken
  • Het neerzetten van de missie en visie
  • Tone of voice bepalen a.d.h.v. archetypes en emoties
  • Het neerzetten van het verhaal (storytelling)
  • Follow-up presentatie van de resultaten

Communicatie

Centraal stellen van alle uiting vanuit een organisatie – omdat het iets zegt over de organisatie zelf. Gekeken wordt hoe de zender informatie deelt en hoe de ontvanger dit mogelijk interpreteert, met uitwisseling op eenzelfde level als doel.

Voor wie:

Als er behoefte is aan een bepaalde overtuigingskracht in de marketinguitingen of bij het verhelpen van ruis, wanneer de boodschap niet goed aankomt bij de doelgroep.

  • Het bepalen van de doeleinden en het publiek
  • Het toepassen van een archetype
  • Het uitwerken van de boodschap(pen)
  • Het kiezen van de juiste communicatiekanalen
  • Het opzetten van een tijdsplan

Positionering

Positionering verwijst naar de plaats die een merk inneemt in het hoofd van de klant en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Maar wat precies maakt je anders dan anderen en wat is het bewijs daarvoor? Om dit te kunnen beantwoorden is het nodig om anders te denken. Wij van Pure Branding zijn objectief en helpen je uit je bubbel te stappen, inzichten op te halen uit de markt en eventuele aannames te toetsen. Pure Minds is ervan overtuigd, dat een sterke concurrentiepositie niet alleen in het optimaliseren van reeds ingezette middelen ligt, maar juist in het zichtbaar maken van latent potentieel binnen de organisatie. Samen met jou gaan we hier naar op zoek en brengen dit aan het licht.

Voor wie:

Als er behoefte is aan een merkstrategie op basis van ambities, marktkansen en klantbehoeften of bij behoefte aan een betere marktpositie waar nog geen beleid voor is. Tevens in een situatie waarbij de omgeving een ander beeld heeft dan jouw onderneming wilt uitstralen.

  • Het bepalen van de merkidentiteit (imago / herkenbaarheid / geloofwaardigheid)
  • Het analyseren van de klantperceptie
  • Competitie en differentiëring
  • Uitgewerkt verslag met positioneringsplan en communicatievoorstel

Customer Journey

Een strategie die alle acties en interacties van klanten in hun relatie met een merk in kaart brengt, zodat op het juiste tijdstip, de juiste informatie via de juiste kanalen kan worden ingezet op de behoeften van de consument. Pure Branding stapt in de schoenen van je (potentiële) klant en bekijkt de weg die hij bewandelt om tot een aankoop te komen, zodat contactmomenten vastgelegd kunnen worden en zichtbaar worden gemaakt.

Voor wie:

Als er behoefte is aan verbeteringen om de dienst of het product beter te laten aansluiten bij de wensen van de klant, oftewel het optimaliseren van de klantbeleving.

  • Het proces wordt (vanuit de klant) bekeken en gevisualiseerd
  • Het bepalen van de touchpoints
  • Het concretiseren van het Google model: See Think Do Care
  • Uitwerken van een actieplan

Corporate Identity

De corporate identity is breder dan alleen een logo en huisstijl. Het is jouw visuele communicatie en geeft aan hoe de organisatie in de maatschappij staat. Om dit in kaart te brengen is het nodig dat de organisatie zichzelf goed kent. De corporate identity dient als basis voor de merkstrategie die weer basis vormt voor de marketingstrategie. Pure Branding neemt je in een creatieve sessie mee om het draagvlak voor jouw CI te creëren. 

Voor wie:

Als er behoefte is aan de juiste uitstraling voor de ideale klant of aan merkherkenbaarheid en als er een vast stramien is gewenst voor alle uitingen.

  • Het verhaal achter de organisatie en wat maakt het uniek
  • Het bepalen van de specifieke doelgroep
  • Het uitwerken van de USP’s
  • Het vastleggen van de kernboodschap
  • Plan van uitvoering

Consultancy

Deskundig advies op het gebied van merkstrategie met betrekking tot het product, de dienst of het ondernemen zelf.

Voor wie:

Als er bijvoorbeeld behoefte is aan advies bij het inrichten van submerken, het uitbreiden van het service portfolio of rebranding na een fusering, alsmede bij het genereren van segregatie tussen concurrenten en het opbouwen van klantloyaliteit.

Wij maken er merk van

“Wij helpen je om klanten hun merkvoorkeur te stimuleren en ze op lange termijn aan jouw merk te koppelen. Zij bepalen uiteindelijk jouw merkwaarde. Herken jezelf en vraag om een individuele offerte.”

Mischa MengelersBranding Specialist

Deze bedrijven gingen je voor:

Ontmoet onze Branding Specialist!

Ons team gaat aan de slag met het onderscheidend vermogen van je merk. Met al onze kennis en ervaring gaan we op een creatieve manier op zoek naar de DNA. We werken methodisch om de merkessentie te achterhalen (identity). Dit is de persoonlijkheid van je merk, hieraan wordt je herkend. Je talenten en eigenschappen maken het uniek (ability). En tenslotte bepalen we de meerwaarde (meaning) omdat dit juist de reden is waarom men voor jouw merk kiest boven anderen.

Meer over Pure Branding
Pure Minds samen naar resultaat

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op

Waarom Pure Minds?

  • 10+ jaar online marketing ervaring
  • We streven naar online groei met grip op jouw kosten
  • Voor elk budget een bewezen SEO strategie
  • We voelen ons onderdeel van jouw organisatie
  • Periodieke rapportages met inzicht in jouw prestaties
  • Datadriven beslissingen op alle niveaus