fbpx

De eerste zes weken zitten erop. Wat ging dat snel zeg! Wij, Dovilė & Reni, zijn het avontuur als trainees bij Pure Minds begin maart aangegaan. Voor Dovilė de eerste baan in digitale marketing en voor Reni de eerste kennismaking met online marketing. Wat gaat dat brengen?

Hoe zag de eerste week van het traineeship eruit?

Maandagochtend om half 9 liepen we de deuren van het Pure Minds kantoor door. Een lekker gevoel over het bedrijf hadden we eigenlijk al, maar ’t is natuurlijk altijd even spannend of dit gevoel bevestigd wordt. Eenmaal binnen stond er een bureau met alle benodigdheden netjes voor ons klaar. Maar heh?! Een Pure Minds notitieboekje, een Pure Minds mondkapje, een flesje Pure Minds bubbels en een handgeschreven Pure Minds kaartje! Dat is nog eens lekker binnenkomen!!

Iedere maandag start het Pure Minds team met een weekly standup. Dan vertelt iedereen kort waar hij de afgelopen week aan gewerkt heeft; wie er een high five verdiend heeft en wat de belangrijkste zaken voor komende week zijn. De perfecte gelegenheid voor een voorstelronde en dit gebeurde dus ook meteen.

De hele eerste week van het traineeship stond in het teken van kennismaking. Kennismaken met collega’s, met het bedrijf, met het kantoor, met systemen enzovoorts. Zo was één van de to-do’s bijvoorbeeld het inplannen van korte kennismakingsgesprekken met collega’s. Een ander het doorlezen van een handleiding.

En toen begon het traineeship natuurlijk pas echt?

We hebben beiden een traineeship voor 6 maanden en die tijd willen we natuurlijk optimaal benutten om zo veel mogelijk kennis en ervaring op te doen. Heerlijk dat Pure Minds daar hetzelfde over denkt en ons dit zo makkelijk mogelijk maakt. Zo hebben we een digitale to-do lijst met alle lees- en videomaterialen. Ideaal, want daardoor weten wij zeker dat we de goede kennis tot ons nemen; wat we in die 6 maanden gaan leren en kunnen we ook alvast een losse planning maken. Naast theoretische kennis worden we door alle Pure Minders meegenomen in hun projecten. We krijgen dan een introductie over de klant, uitleg over de opdracht en we lopen één keer duidelijk door de systemen heen voordat we zelf aan de slag gaan.

Wat hebben jullie in de eerste 6 weken geleerd?

Digitale/online marketing is een breed vakgebied: SEO, SEA, social, email-marketing, conversie optimalisatie en data en analytics. Iedere tak heeft dan weer verschillende onderdelen, zoals een concurrentieanalyse; het opzetten van campagnes; het maken van verschillende soorten content; conversie tracking en zo nog even verder. Er valt genoeg te leren dus! Tot nog toe zijn wij voornamelijk aan de slag gegaan met onderdelen van SEO en email-marketing. Zoals eerder beschreven krijgen we eerst een uitgebreide uitleg en daarna gaan we zelf aan de slag. Aan de hand van de feedback die we ontvangen maken we aanpassingen aan onze eerste oplage.

Zijn er nog speciale dingen?

We hebben nog niet over Kiri verteld. Kiri is de kantoorhond, super leuk! Ze is heel lief en blaft nooit. Ze gaat rustig bij ons zitten tijdens een meeting en luncht natuurlijk gezellig mee. Tijdens de pauzes zorgt ze ervoor dat wij allemaal een beetje in beweging blijven. De meeste dagen gaan we met (een deel van) het team een rondje wandelen.

Foto van Reni, Dovilė en Kiri

Pure Minds Day

Iedere derde donderdag van de maand neemt het team een dag de tijd om aan de groei van Pure Minds te werken. Dit gebeurt enerzijds door het bespreken en brainstormen van werkwijzen binnen het bedrijf, maar ook door de kennis en skills van het team uit te breiden. Pure Minds presteert deels door de kennis die het team in huis heeft. Volgende week is al onze tweede Pure Minds Day. Weer een reminder dat de tijd vliegt..

Waar kijken jullie naar uit?

Reni kijkt heel erg uit naar Tosti Thursday. “Online marketing is relatief nieuw, maar is nu al zo een belangrijk onderdeel van de marketing van een bedrijf. En dit wordt alleen maar belangrijker. Hoe gaaf is ’t dat Pure Minds deze kennis deelt met anderen, en dan ook nog onder het genot van een lekkere tosti. EN alle opbrengsten gaan naar een goed doel. Super cool!”
Dovillė: “Digitale marketing is een veelzijdig vak. Tijdens de eerste maand heb ik al veel bijgeleerd. Maar toch is mijn kennis nog slechts het topje van de ijsberg genaamd ‘online marketing’. Als trainee kijk ik ernaar uit zoveel mogelijk van collega’s hun relevante inzichten en expertises te leren. Hopelijk word ik door een divers takenpakket bij Pure Minds gekneed tot een échte T-Shaped online marketeer”.

Een dag in het leven van een Pure Minds trainee

Zes weken bezig als trainees bij Pure Minds en zoals je ziet so far so good! We hebben in die korte tijd al veel geleerd en gezien en voelen ons thuis in het team. We hebben nog een kleine 5 maanden te gaan en hebben er alle vertrouwen in dat we aan het einde van dit traineeship een brede kennis van online marketing hebben. 

Ontdek onze resultaatgedreven aanpak

Voor organisaties die online winst willen maken.

Pure Minds samen naar resultaat