In samenwerking met VISTA college heeft Pure Minds een online campagne opgezet ter promotie van de open dag. VISTA college biedt een groot aanbod MBO-opleidingen en bedrijfsopleidingen aan op diverse locaties in heel Limburg. Het doel van de online marketingcampagne? De open dag van VISTA college op een aansprekende wijze onder de aandacht brengen onder jongeren en hun ouders/verzorgers en aanmeldingen realiseren voor de open dag.
Aanpak
Ontdek de beste vakopleidingen bij VISTA college
Met een aanbod van meer dan 130 opleidingen is VISTA college dé plek voor het volgen van een MBO-opleiding, maar hoe zorg je ervoor dat studenten naar de open dag komen om dit te ontdekken? Tijdens de opzet van de online marketingcampagne hebben we eerst de focus bepaald: Bij VISTA college word je opgeleid tot professional in je vakgebied. Op basis daarvan hebben we aansprekende online advertenties gecreëerd, met daarin de tegenstelling tussen een gewone “school in de buurt” en “de beste vakopleiding”.
Optimaal bereik van de doelgroep en een goed bezochte open dag
Om de doelgroep maximaal te bereiken hebben we de online marketingcampagne ingezet op Google Ads, YouTube en social advertising, waaronder Instagram, TikTok en Snapchat. Door deze mix van kanalen effectief in te zetten, hebben we ervoor gezorgd dat de campagneboodschap optimaal zichtbaar was onder jongeren en hun ouders. Wat leverde dat op? Behalve zichtbaarheid, leidde de campagne tot een aanzienlijke toename van verkeer naar de website én aanmeldingen voor de open dag van VISTA college.
Resultaat
750000
50000
12500
Ontdek onze resultaatgedreven aanpak
Voor organisaties die online winst willen maken.