Op een toplocatie in het centrum van Heerlen, schuin tegenover het Maankwartier, verrijst Residentie de Veste II. Een unieke woonomgeving met tien fantastische appartementen met riante woonoppervlaktes vanaf circa 149m2 tot 219m2.
De vraag: online de juiste doelgroepen bereiken om meer contactaanvragen te krijgen.
De makelaarsbranche is van oudsher erg traditioneel. Er worden vaak bekende online paden bewandeld zoals Funda, de website van de makelaar en de website van het bouwproject zelf. Ook worden er regelmatig offline promoties in kranten en magazines geplaatst.
Het resultaat van deze kanalen was niet naar wens en vanuit Ruijters Woningmakelaars, verkoopmakelaar van Residentie de Veste II, kregen wij de vraag hoe zij online de juiste doelgroep konden bereiken zodat zij meer contactaanvragen krijgen van potentiële kopers.
De strategie
Eerst hebben wij de doelgroep en het huidige websiteverkeer in kaart gebracht. Hiervoor hebben we gekeken naar de verwachte demografische gegevens van potentiële kopers zoals inkomen, leeftijd en ouderlijke status. Ook de huidige woonlocatie en het (oude) beroep van potentiële kopers speelden een belangrijke rol, samen met verschillende interesse- en affiniteitscategorieën.
Door deze zaken goed in kaart te brengen konden we de juiste content en online kanalen kiezen. In dit geval betekende dit de inzet van Google Search, Display, LinkedIn en Facebook.
Onze aanpak
Om de potentiële doelgroep enthousiast te maken is goede content van essentieel belang. Met aantrekkelijke beelden en teksten trokken we de aandacht van potentiële kopers. Zo bereikten wij potentiële kopers in verschillende fases van het beslissingsproces.
De doelgroep maakte kennis met Residentie de Veste via carrouseladvertenties en Instant Experiences via social media en banneradvertenties via het Google Display Netwerk waarbij de riante appartementen werden getoond.
Daarna zetten we remarketing in. Alle websitebezoekers en iedereen die interactie had met een van onze advertenties kreeg een tweede boodschap te zien: een uitnodiging voor een verkoopevent. Met een derde boodschap toonden we verhalen van enthousiaste kopers. Alles om de doelgroep over de streep te trekken om een uniek appartement te kopen.
Na één maand
270000
2800
1500
680
Vanwege de goede resultaten mochten wij helpen bij de tweede en derde fase van de verkoop. Daarnaast staan er nog een aantal nieuwe projecten op de planning waar wij bij mogen ondersteunen. Het begin van een mooie samenwerking!
”“Op basis van de beschikbare data binnen Ruijters Woningmakelaars brengen wij samen met Pure Minds de doelgroep goed in kaart. Pure Minds is vervolgens de online specialist die de doelgroep op de juiste manier weet te bereiken. Gedurende de campagnes hebben zij ons altijd op de hoogte gehouden van de online prestaties met een duidelijke realtime rapportage en communicatie. Ze zijn een professionele sparringpartner op online gebied.”
Jordy KuipersProjectmanager bij Ruijters Woningmakelaars
”“Luxe appartementen promoten tijdens de coronacrisis is een uitdaging. Je weet niet hoe de beoogde doelgroep zal reageren. De targeting en inhoud moeten goed in elkaar steken. Zo neem je onzekerheden weg. Uiteindelijk zijn we erg trots op het eindresultaat.''
Wesley PetersOnline Marketeer bij Pure Minds
Ontdek onze resultaatgedreven aanpak
Voor organisaties die online winst willen maken.