Bij Michel Oprey & Beisterveld in Utrecht en Limburg vind je de mooiste selectie natuursteen en keramiek, in alle denkbare verschijningsvormen en voor diverse toepassingen. Hieraan worden voortdurend exclusieve tegels van topkwaliteit toegevoegd, die geselecteerd zijn uit alle delen van de wereld.
Pinterest is onderdeel van hun marketingaanpak. Hiermee bieden zij inspiratie over ontwerpmogelijkheden en geven ze hun producten meer zichtbaarheid. Er was al een Pinterest account. Wij maakten een 0-meting, verbeterden het account en gingen aan de slag met Pinterest Advertenties.
De vraag: het verbeteren van het Pinterest account en het inzetten van Pinterest Advertenties om de doelgroep te inspireren en kennis te laten maken met het aanbod.
Starten met een solide basis
Voordat we begonnen werd er gebruik gemaakt van drie borden waar alle pins op werden geplaatst. De pins werden niet geoptimaliseerd.
- Pinterest werkt als een zoekmachine. We startten met een gedegen onderzoek om erachter te komen met welke zoekwoorden de doelgroep Michel Oprey & Beisterveld kan vinden.
- Op basis van deze zoektermen richtten we meer borden in met een aantrekkelijke tekst. Zo maakten we onder andere borden die zijn gericht op badkamer inspiratie, natuursteen tegels, keramische wandtegels, keramische tegels en natuursteen vloertegels.
- Deze borden vulden we met geschikte pins (afbeeldingen en video’s). We deelden bestaande pins opnieuw in en verbeterden de titels, afbeeldingen en formaten. Daarnaast vulden we de borden verder aan met nieuwe content.
Gerichte advertenties met relevante pins
Met Pinterest Advertenties richten we ons op meer bekendheid, conversies en websiteverkeer. Wij creëerden doelgroepen op basis van demografie (leeftijd, locatie, taal) specifieke keywords en interesses.
Per campagnegroep zochten we drie tot vijf relevante pins uit. Het is belangrijk om te testen wat het beste werkt bij de doelgroep. Daarom lieten we pins met verschillende call to actions, wel/geen logo en verschillende USP’s mee rouleren.
In 10 maanden tijd leverde dat de volgende resultaten op:
300
30,000
9,500
Met een gemiddelde CPC van €0,11 en een CPM van €1,51 maakten we een onuitwisbare eerste indruk met heel wat ontwerpinspiratie.
”"Pinterest biedt mogelijkheden om de klant de hele klantreis te laten bewandelen; van organische pins in de oriëntatiefase tot campagnes die gericht zijn op conversies."
Koy VinkenTeamlead
Ontdek onze resultaatgedreven aanpak
Voor organisaties die online winst willen maken.
