League of Legends

Dit oerspannende strategiespel wordt maandelijks door maar liefst 100 miljoen gebruikers gespeeld. Dat maakt League of Legends het meest gespeelde videospel ter wereld. Het spel is zo booming dat professionele spelers fulltime (betaald) bezig zijn om zichzelf te kwalificeren voor de wereldkampioenschappen; het meest prestigieuze event in de geschiedenis van League of Legends E-sports met een prijzenpot van ruim 2 miljoen euro.

Op 10 november 2019 was het zover… 21 teams uit 13 regio’s streden voor de felbegeerde titel in Parijs. Piece of Magic organiseerde voor de echte fanatiekelingen een live stream in meer dan 200 bioscopen, waar de wedstrijd te volgen was in een ludieke setting.

De vraag

Het creëren van awareness rondom dit event met als doel de bioscopen gevuld te krijgen.

Onze aanpak

Voor deze promotie hadden we precies 1 week de tijd. Alle hens aan dek! De campagnes moesten niet alleen vliegensvlug worden opgezet, maar dus ook direct renderen. Gelukkig konden we de learnings uit een vorige campagne voor League of Legends nu direct inzetten.

Spannende video’s trekken direct de aandacht van de doelgroep. Deze zijn ingezet om enerzijds bekendheid te genereren en anderzijds de ticketverkoop te stimuleren via Instagram, Facebook en Youtube. Ook hebben we bannering ingezet op bekende gamewebsites. Zoekadvertenties in Google zorgden voor 100% zichtbaarheid in de zoekresultaten. Vooral bij deze doelgroep en bij dit soort producten wordt tot het laatst gewacht met de aankoop. Daarom hebben we de budgetten dagelijks aangepast, zodat we deze flink konden opschroeven tijdens de piekmomenten.

League of Legends

Spreiding van de campagne

Het bioscoopevent werd gehost in 9 Europese landen: Zwitserland, Nederland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Portugal, Spanje, Luxemburg, België en Oostenrijk.

Onze topscores

4287901

mensen bereikt

20.74%

doelconversieratio

51400

websitebezoekers

Ontdek onze resultaatgedreven aanpak

Voor organisaties die online winst willen maken.