Kantoorartikelen

Een regelrechte transformatie:

dát is de betekenis van online marketing

voor Kantoorartikelen.nl.

Wat nu Kantoorartikelen.nl is, heette voorheen ITC. “Collega-ondernemer Jeroen van der Geest zei: ‘Je hebt de mooiste url van Nederland in handen en je doet er helemaal niks mee.’”, herinnert Soons zich. “Dat was in 2004. We werkten als ITC met name op projectbasis en dat ging prima. Desondanks hebben we vanaf toen steeds meer ingezet op e-commerce.”

In 2010 ging het roer om en werd de naam definitief gewijzigd. Maar op het gebied van online marketing werd er louter geëxperimenteerd. Met sociale media zoals Facebook deed het bedrijf nog niets en op Google werden voorzichtig de eerste stappen gezet. “Wij waren er nog niet klaar voor”, blikt Soons terug. “We wisten niet wat we nodig hadden en op wie we konden bouwen. Bovendien hadden we weinig tot geen unieke content over onze producten.”

Met de inzet van SEO, SEA en Remarketing zorgen we dat de juiste klant bereikt wordt.

De juiste klanten is waar het om draait. Kantoorartikelen.nl focust zich duidelijk op een B2B markt met kantoorartikelen, projectinrichting en kantoormachines. Belangrijk dus dat de juiste doelgroep binnenkomt en tot conversie overgaat.

Behaalde resultaten

300

traffic stijging per jaar

100

omzetstijging

50,000

tevreden klanten

Een kwestie van doordacht te werk gaan

Een regelrechte transformatie: Dát is de betekenis van online marketing voor Kantoorartikelen.nl. Het bedrijf veranderde van een traditionele, op projectbasis functionerende leverancier van kantoormeubilair en aanverwante artikelen, in een firma die grotendeels online opereert, primair via een webshop.

Inmiddels is online marketing niet meer weg te denken bij de activiteiten van Kantoorartikelen.nl. “We hebben veel likes op Facebook, worden meer dan goed gevonden op Google en onze naamsbekendheid is alleen maar toegenomen”, aldus Soons. “We zien nu pas wat online marketing echt betekent voor onze business. Natuurlijk, het aantal klanten en daaruitvolgende opbrengst namen steeds meer toe, maar nu pas merken we de volledige impact ervan.”

Soons heeft berekend dat recente online campagnes evenveel opleveren als de inzet van één medewerker in de buitendienst. Dit jaar zal de opbrengst uit online campagnes volgens de directeur van Kantoorartikelen.nl gelijk komen te staan aan de inzet van minstens twee buitendienstmedewerkers. Soons: “Het explodeert. Als ondernemer kan ik in ieder geval vergeten wat ik ooit allemaal geleerd heb: Bij online marketing gaat het namelijk om learning by doing en doing by learning.”

Ontdek onze resultaatgedreven aanpak

Voor organisaties die online winst willen maken.