Tip Tuesday #3: Hoe ziet de ideale meta titel en omschrijving eruit?

Hier zijn onze 5 actiegerichte tips die je direct kunt toepassen:

  1. Het is cruciaal dat titels en omschrijvingen een korte maar krachtige samenvatting vormen van jouw webpagina. Zorg er dus voor dat je de juiste relevante zoektermen gebruikt en deze aan het begin van de titel plaatst.
  2. Prikkel de lezer. Doe dit door in te spelen op emotie. Denk aan woorden als: onmisbaar, overtuigend, onweerstaanbaar.
  3. Benoem jouw Unique Selling Points (USP’s). Dit zijn unieke eigenschappen van je bedrijf die je aanbied waardoor je jezelf onderscheid van de concurrentie.
  4. Let erop dat je titels en omschrijvingen niet te lang zijn, anders breekt Google ze af. Hou altijd in de gaten wat de huidige lengte is. Google past dit namelijk nog wel eens aan.
  5. Sluit af met een Call to Action (CTA). Zo trek je iemand over de streep om tot actie over te gaan. Denk hierbij aan woorden als: kopen, bestellen en bekijken.

Maken jouw huidige titels en omschrijvingen geen gebruik van deze 5 technieken? Dan is het nu tijd om deze aan te passen voor een beter organisch resultaat.