Tip Tuesday #4: Optimaliseer je website voor mobiele gebruikers.

Er zijn nog steeds heel veel bedrijven die hun mobile experience niet in orde hebben. Gemiddeld checkt iedereen iedere 15 minuten zijn telefoon, dit komt neer op zo’n 47 keer per dag. We zien de afgelopen jaren een duidelijke verschuiving van desktop gebruik naar mobiel gebruik.

Als jouw website niet mobielvriendelijk is en die van jouw concurrent wel, zul je deze strijd wellicht al snel verliezen.  Heeft jouw website nog geen responsive design voor mobiel? Dat is jammer, want hierdoor kun je snel veel omzet mislopen. Probeer hier dan ook zo snel mogelijk naar toe te werken. Het zal de investering meer dan waard zijn!
Online zijn verschillende tools te vinden waarmee jij jouw site kunt testen op mobiele vriendelijkheid, zoals de Mobile Friendly test van Google.

Benieuwd of deze investering voor jou van toegevoegde waarde is?
Via Google Analytics kun je makkelijk inzien hoeveel procent van jouw bezoekers jouw website bekijkt via een mobiel apparaat. Ga naar Doelgroep > Mobiel > Overzicht en krijg direct inzicht in hoeveel mensen/klanten jouw website bereiken via mobiel.