Succesverhaal In Limburg: Groei in volgers met de inzet van betaalde advertenties.

Voor In Limburg, het officiële platform voor toerisme van Provincie Limburg, realiseerden we een flinke groei in volgers. Het resultaat mag er zijn!

  • Facebook: 𝟑𝟑.𝟓𝟒𝟓 nieuwe likes
  • Instagram: 𝟕.𝟕𝟐𝟐 volgers

Benieuwd hoe we dat hebben gedaan? Lees dan snel verder!

Lees de hele case

Shopify of WooCommerce voor je webwinkel? Ontdek de verschillen en overeenkomsten.

De twee grootste spelers op het gebied van E-commerce, Shopify en WooCommerce. Beide zijn een van de beste in wat zij doen, beide zijn zeer geschikt om een webwinkel mee te runnen en beide hebben unieke eigenschappen die bijdragen aan je online marketing.

Shopify in het kort

Shopify is een online platform om een webshop te creëren waarbij Shopify de host is van de website.

WooCommerce in het kort

WooCommerce is een plugin waarmee je een online winkelomgeving in je WordPress website kunt creëren.

Shopify en WooCommerce verschillen het meeste op de volgende 7 punten:

  1. Zoekmachine optimalisatie: het aanpassen van headers, meta’s en meer
  2. De mogelijkheid om campagnes te linken
  3. De koppeling met Google Analytics
  4. Je boekhoudsysteem koppelen
  5. Een SSL certificaat
  6. De kosten
  7. Gebruiksvriendelijkheid & support

Nieuwsgierig? Lees onze vergelijking en maak de keuze een stuk makkelijker!

Verder lezen

Hoe maak je aantrekkelijke foto’s voor social media? 6 tips!

Om op te vallen is het belangrijk om goede foto’s te maken voor social media. Vooral nu, in een tijdperk waarin je tijdlijn overspoeld wordt met content.

Hoe maak je nou de perfecte foto voor social media? Wij helpen je een handje met een aantal tips om jouw foto’s naar een hoger niveau te tillen.

Top 4 tips voor video content op social media

Je hebt vast wel eens een verhaal geschreven of een leuk idee gehad dat je graag met de wereld wilt delen. Maar hoe zet je dit nu om naar een aantrekkelijke video voor social media? In iedereen schuilt een regisseur; heb je een tof idee om je nieuwste product, dienst of actie te promoten? Pak je smartphone uit je broekzak en lees de onderstaande tips over hoe je met jouw basic tools een professionele video kan maken en inzetten!

  1. Trek de aandacht binnen de eerste seconden
  2. Wees duidelijk, ook zonder audio
  3. Maak je video mobielvriendelijk
  4. Opnameformaat: verticaal vs. vierkant

Benieuwd naar de hele blog? Klik hieronder en lees verder!

Lees verder
Sonny Sieben met Pure Minds logo

Kleine fouten kunnen grote gevolgen hebben bij een website migratie. Zo zagen we een daling van 93% van websitebezoekers bij een recente case door een ‘kleine’ fout. De oorzaak? Sonny vertelt je meer:

‘Al 12 maanden werd de beslissing uitgesteld. De stap naar een nieuwe website moest NU gezet worden. Diverse bouwers brachten offertes uit. Een prijsverschil van X10 tussen alle voorstellen. Hoe kan daar toch zo’n verschil in zitten? Het is toch ‘maar’ een website?! De website heeft 20.000 pagina’s geïndexeerd in Google… maar dat terzijde.’

‘De keus werd gemaakt en nu was het eindelijk zover, de website ging live! Maar toen….Geen bezoekers. Van gemiddeld 12.000 bezoekers per week uit Google naar slechts 900, een daling van 93%.’

‘Oorzaak: Geen redirects vanuit de oude pagina’s waardoor nu alle bezoekers op een 404 page terecht komen.’

‘Onkunde of onwetendheid? De ene bouwer is de andere niet. Bij sommige krijg je een SEO geoptimaliseerde website (ze installeren een plugin)… Andere zeggen direct, wij doen geen SEO. Naar mijn mening horen redirects erbij.. zeker bij een website waarbij het business model valt of staat met bezoek vanuit Google. Dit bedrijf is ieder geval zijn trouwe bezoekers kwijt. En als ze er nu niets aan doen ook heel snel al hun klanten.’

‘Dus mijn tip? Zorg voor een goede SEO migratie als je een nieuwe website laat maken. Zo behoud je de posities waar je veel tijd, geld en moeite in hebt geïnvesteerd.’

Wil je meer weten hoe je een goede website migratie uitvoert? Bekijk dan onze ultieme website migratie checklist!