LinkedIn Advertising
Met bijna 5 miljoen leden en meer dan 600.000 dagelijkse gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke social media kanaal van Nederland. Leden laten zich hier inspireren, delen hun kennis en breiden hun netwerk uit. Maar dat is niet het enige, ook voor vacatures kun je op het platform terecht. Leden gebruiken LinkedIn in de meeste gevallen met een andere insteek dan bijvoorbeeld Facebook.
De insteek is namelijk een stuk zakelijker waardoor het platform ook erg geschikt is voor de B2B markt. Afhankelijk van je doelgroep kan LinkedIn Advertising uitstekend in je strategie passen. Met de uitgebreide targetingopties bereiken wij exact wie jij wilt bereiken.
De mogelijkheden van LinkedIn Advertising
Samen met jou gaan wij aan de slag om invulling te geven aan een gedegen strategie op LinkedIn, waarbij we rekening houden met je doelstelling. LinkedIn biedt namelijk verschillende advertentiemogelijkheden om bekendheid te genereren, meer verkeer naar je website te sturen of leads te verzamelen.
Wanneer we de doelstelling concreet hebben, gaan we invulling geven aan de doelgroep. Dat doen we aan de hand van een doelgroeponderzoek. LinkedIn maakt het mogelijk om personen te bereiken op basis van werkervaring, bedrijf, opleiding, interesse en identiteit. Ook kunnen we e-mailadressen importeren en lookalikes inzetten. Dat maakt de targetingmogelijkheden heel specifiek. Zo kun je bijvoorbeeld:
- IT’ers bereiken met een nieuwe developervacature
- Alle directeuren van bedrijven met meer dan 100 werknemers bereiken met een video
- Een evenement promoten bij salesmanagers tussen de 40 en 50 jaar
LinkedIn Advertising in de marketingfunnel
Onze social media specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van social media content & advertising. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat te doen. We denken met je mee en gaan regelmatig met je in gesprek om nieuwe kansen te ontdekken.
Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. De inzet van LinkedIn advertenties kan op verschillende manieren een rol vervullen in de customer journey van je klanten. Je kunt LinkedIn Advertising inzetten voor al je doelstellingen, bijvoorbeeld:
- Branding / naamsbekendheid – See-fase
- Verkeer naar je website – Think-fase en Do-fase
- Productintroducties – See-fase
- Lead campagnes – See-fase en Think-fase
- Websiteconversies – Do-fase
- Remarketing- Do-fase
Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Neem direct contact met ons op!
De onderdelen van Social content & Advertising
Nergens zijn de targetingmogelijkheden zo uitgebreid als bij Facebook en Instagram Advertenties. Wij maken en beheren jouw advertenties volgens een gegronde strategie.
Maak ambassadeurs van je volgers en medewerkers met een krachtige social media strategie. Wij maken overtuigende, visueel aantrekkelijke content.
Een social media kanaal of een zoekmachine? Pinterest is een beetje van beide… Wij inspireren je volgers en verleiden ze tot een aankoop.
Meer weten?
Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530