kabeldirect.nl“Ze kijken naar het hele plaatje, als het gaat om online marketing”, legt hij uit. “En dat vinden wij prettig. Nieuwe mogelijkheden worden onderzocht en daarbij wordt altijd geadviseerd of het positief danwel negatief voor onze business zou kunnen uitpakken. Ze denken met ons mee.”

Eric van Wenkop – Kabeldirect.nl

“Durf te investeren in online marketing”

“Online marketing is essentieel”

Van jackplugs tot HDMI-kabels en van smartphone-opladers tot ophangbeugels voor een tv: De webshop van Kabeldirect.nl staat er vol mee. Het bedrijf uit Brunssum heeft een reusachtig assortiment met een breed scala aan productcategorieën, die grotendeels online verkocht worden. Online marketing was vanaf de eerste dag een kerntaak in de business activiteiten van eigenaren Eric van Wenkop en Davy Heuts.

Eric van Wenkop moet lachen als hij terugdenkt aan de beginperiode van zijn bedrijf, met name als het gaat om de wijze hoe hij en zijn compagnon de online marketing verzorgden. “Dat ging zo onprofessioneel”, herinnert Van Wenkop zich. “We waren zelf bezig met bijvoorbeeld AdWords. Dat kostte teveel tijd en teveel geld en we haalden eigenlijk te weinig resultaat.” Maar tegelijkertijd besefte het duo dat online marketing onontbeerlijk was voor hun bedrijf. “Online marketing is essentieel. Maar destijds moesten we ons kunnen focussen op onze core business.”

Vandaar de keuze om de online marketing op professionele wijze uit te besteden. Met name de kritische blik van Pure Minds wordt door Van Wenkop gewaardeerd. “Ze kijken naar het hele plaatje, als het gaat om online marketing”, legt hij uit. “En dat vinden wij prettig. Nieuwe mogelijkheden worden onderzocht en daarbij wordt altijd geadviseerd of het positief danwel negatief voor onze business zou kunnen uitpakken. Ze denken met ons mee.”

“Durf te investeren”

Vooral als het gaat om de zoekresultaten, behaalt Kabeldirect.nl online het meeste rendement, zegt Van Wenkop: “Hoe en door wie we gevonden worden: Dát is voor ons winst. Daar halen we het meest uit.” En dat is nieuw voor Kabeldirect.nl, want in een eerder stadium deed het bedrijf niet zoveel met SEO en SEA. “Maar toen we eenmaal ervoor gekozen hadden, zagen we de resultaten groeien”, verklaart Van Wenkop. “We beseften eerst niet dat we zoveel resultaten zouden boeken aan de hand van SEO en SEA.”

In het begin was die keuze echter nog best spannend. “Je vraagt je aan het begin van zo’n campagne af of je het wel goed doet”, bekent Van Wenkop. “Je ziet niet meteen het effect ervan. Dus moet je vertrouwen hebben in diegene die de online marketing voor jou doet.” Inmiddels is Van Wenkop veel zekerder van zijn zaak geworden. “Durf te investeren in online marketing”, stelt hij zelfs. “Als je ziet dat door goede online marketing jouw Return on Investment uiteindelijk exponentieel toeneemt, ben je gek als je dat niet zou doen.”