E-mailmarketing

Meer weten?

Hoe maak jij fans van je klanten? Misschien zie je e-mailmarketing niet echt als een middel om dat te bereiken, maar niets is minder waar! Met de juiste strategie kun je klanten juist heel persoonlijke en specifieke informatie sturen. Door te testen en te optimaliseren leer je klanten steeds beter kennen. Bovendien zijn al je inspanningen meetbaar. Of het nu gaat om leadgeneratie, relatiebeheer of retentie….

E-mailmarketing is een goede, relatief goedkope investering die zich binnen een mum van tijd terugverdient!

E-mailmarketing in het kort

In de meeste gevallen werkt het niet om één generieke e-mail naar je hele database te sturen. Je mail is dan relevant voor slechts een klein deel van de ontvangers. Het andere deel van je database ervaart je e-mail als irrelevant. Bij de volgende e-mail is de attentiewaarde al lager en misschien willen inschrijvers zelfs niet langer mails van je ontvangen.

Wij geloven dat goede kennis van je klanten, op basis van data en klantprofielen, ervoor kan zorgen dat klanten juist fan van je worden. Waarom wil een (potentiële) klant door jouw bedrijf worden gemaild? Dat is de hoofdvraag waar een goede email strategie op wordt gebaseerd. Op basis van die strategie kun je helder en transparant communiceren, de juiste producten aanbieden of de klant helpen met nuttige informatie. Hoe beter de klant jouw service ervaart, hoe dichter je bent bij de gewenste conversie.

Maak kennis met onze e-mailmarketing aanpak

Jouw succesvolle e-mail strategie begint met een goede analyse van je klantendatabase. Vervolgens gaan we samen aan de slag om de juiste mailmomenten in kaart te brengen in een contentkalender. Die mails kunnen we periodiek maken, maar ook automatiseren in een workflow. Dat noemen we e-mail automation: e-mails die bij bepaalde triggers automatisch worden verzonden.

Met een professioneel e-mailtemplate maken we de basis voor de e-mails, passend bij de huisstijl van jouw bedrijf. Daarnaast kunnen we helpen met het genereren van meer betrokken inschrijvers. De resultaten van onze e-mailcampagnes rapporteren we maandelijks terug.

E-mailmarketing in de marketingfunnel

Onze e-mail-specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van e-mailmarketing. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat te doen. We denken met je mee en gaan regelmatig met je in gesprek om nieuwe kansen te ontdekken.

Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. De inzet van E-mailmarketing kan met verschillende benaderingen worden ingezet. Je kunt je klant namelijk van fase naar fase helpen door gerichte e-mailcampagnes op te zetten.

Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Lees hier verder of neem direct contact met ons op!

De onderdelen van E-mailmarketing

Je e-mailmarketing strategie moet onderdeel worden van je marketingmachine die online successen gaat opleveren. Door gebruik te maken van slimme koppelingen en automatisering wordt dit een stuk gemakkelijker

Ben je van plan om e-mailmarketing in te zetten? Wij kunnen je helpen met een sterke e-mailtemplate: een sterk design en een slimme lay-out die je helpt om je doelstelling te behalen

Met geautomatiseerde e-mailcampagnes kun je meerdere mensen op het juiste moment met een gepersonaliseerde boodschap bereiken. Het gevolg? Meer resultaat, minder tijdsinvestering

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat