fbpx Skip to main content

Marketing Automation

Waarom Pure Minds?

  • Open, eerlijk en professioneel
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Gecertificeerde specialisten
  • Google Partner Agency

Maak van jouw websitebezoekers waardevolle klanten

Marketing automation is zoals de term al letterlijk zegt, een hulpmiddel om jouw marketing processen te automatiseren. 

Door workflows in te stellen met triggers en een reeks instructies, bereik je met marketing automation heel efficiënt mensen die voor jouw bedrijf interessant zijn. Op het juiste moment en met een relevante en persoonlijke boodschap. Dit met als doel om van je websitebezoekers waardevolle klanten te maken.

Met de tools die wij voor marketing automation inzetten, sturen we op meer en beter gekwalificeerde leads. Voor e-commerce klanten is marketing automation juist heel interessant voor gerichte upsell en cross sell campagnes.

  • Verzamel waardevolle leads door het aanbieden van premium content, zoals een whitepaper downloaden, deelname aan een webinar of aanvragen van een trial.
  • Stimuleer herhalingsaankopen bij klanten die lang geen nieuwe order meer bij je hebben geplaatst.
  • Stuur na een aankoop op een later moment automatisch een bericht als een product niet oneindig te gebruiken is.

Onze aanpak

Marketing automation uitbesteden of overstappen naar een ander bureau is het een hele zoektocht.

Of je nu zelf weinig of veel verstand hebt van marketing automation. Wij nemen je bij de hand en maken er samen een succes van. Met een duidelijke werkwijze en open communicatie weet jij precies waar je aan toe bent.

1. De roadmap uitstippelen

Voor ons is het belangrijk om eerst een goed beeld te krijgen van jouw organisatie, de producten en diensten en wat je onderscheidend vermogen is. Waar en bij welke doelgroepen ligt de commerciële focus en wat is jouw definitie van een lead? Tijdens een roadmap sessie brengen we dit en meer in kaart en zorgen we voor een fundament om daarna met campagnes aan de slag te kunnen gaan.

2. Setup of analyse

We starten met het inrichten van de marketing automation tool, het maken en vullen van contactlijsten, verzorgen externe integraties en bouwen e-mail templates. Maak je al gebruik van een marketing automation tool? Dan kijken we graag mee of alles goed staat ingericht voor het doel dat je voor ogen hebt. De verbeterpunten pakken we na overleg voor je op.

3. Marketing automation campagnes

Een campagne starten we met een intake om samen de invulling en need to haves te bepalen. Voor elke campagne zullen we een of meerdere workflows instellen en de content verzorgen voor de verschillende e-mailberichten. Ook zorgen we voor webformulieren en begeleiden we je met een campagnepagina.

En misschien dat er nog een lead generator nodig is? Dit is zogenaamde premium content die iemand ontvangt in ruil voor een e-mailadres en die een workflow activeert.

 

4. Monitoren en evalueren

We monitoren de campagnes continu. Maandelijks analyseren en rapporteren we de prestaties in begrijpelijke taal. Ook spotten we nieuwe kansen en blijven we optimaliseren.

Sparren over Marketing Automation?

“Wil je jouw salesteam graag voorzien van betere leads of aan de slag gaan om meer omzet bij je bestaande klanten te realiseren? Laten we dan samen eens vrijblijvend kijken wat voor jouw bedrijf mogelijk is.”

Léon GoossensOnline Marketing Consultant bij Pure Minds

Marketing automation specialisten

Marketing automation uitbesteden?

Onze online marketeers helpen je graag om jouw bedrijf verder te laten groeien.

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Stuur een mail naar info@pureminds.nl of bel naar +31 45 369 0530

Neem contact met ons op
Pure Minds samen naar resultaat