Display ads zijn uitermate geschikt om je doelgroep kennis te laten maken met je product of dienst. Je kunt makkelijk verschillende doelgroepen testen en weet meteen wat wel en niet werkt. Eigenlijk zijn display ads onmisbaar in je marketingmix: je kunt ze namelijk in iedere fase van de customer journey inzetten met verschillende boodschappen en doelstellingen.
Display advertenties
Effectieve display advertenties maken
Waarom Pure Minds?
- Open, eerlijk en professioneel
- 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
- Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
- Gecertificeerde specialisten
- Google Partner Agency

Display advertenties in het kort
Display advertising kun je inzetten bij iedere fase van de klantreis. Wij maken deze klantreis inzichtelijk en bepalen welke boodschap het beste bij welke fase past. Zo krijgen de mensen die nog nooit van je gehoord hebben een andere boodschap te zien dan de mensen die bijvoorbeeld al 2x op je website zijn geweest. We begeleiden de consument als het ware naar de conversie toe: subtiel maar effectief. Zelfs wanneer de bezoeker al klant is geworden blijven wij display gebruiken. De beste klant is namelijk een terugkerende klant. We analyseren de data om te kijken wanneer we de klant het beste weer opnieuw kunnen bereiken, of een ander artikel kunnen laten zien, om zo weer te stimuleren tot herhalingsaankopen.
Onze aanpak
Display is voornamelijk een ondersteunend kanaal en werkt het beste met andere kanalen samen. Een display campagne kan bijvoorbeeld de zoekcampagne aanjagen omdat je de vraag bij de consument stimuleert. Het is dan ook belangrijk om de touchpoints inzichtelijk te maken zodat je weet wat ieder kanaal toevoegt. Zo weten we precies in welke fase we display advertenties kunnen inzetten en met welke boodschap.
Maandelijks rapporteren we onze conclusies en bevindingen. Door alles meetbaar te maken kunnen we ook zien wat gebruikers op je website doen nadat ze op een display advertenties hebben geklikt. Want bezoekers naar een website brengen is één ding, maar ze moeten natuurlijk ook converteren.
1. Met elkaar in gesprek
-
- Welke producten/ diensten zijn voor jou het belangrijkst?
- Welke online marketing doelstelling kunnen we samen formuleren?
2. Zoekwoordonderzoek
3. Instellen van KPI’s
4. Campagneopzet
Aan de slag!
De campagnes zijn opgezet; nu gaan we aan de slag! Het meten van de prestaties van de zoekadvertenties is een belangrijk onderdeel om de KPI’s te behalen en een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Na de opzet blijven we testen wat wel en niet werkt om steeds meer rendement te halen. Met dat rendement kunnen we uitbreiden, door bijvoorbeeld op te schalen bij goedlopende campagnes of nieuwe campagnes te maken voor andere zoektermen, producten en diensten.
“Met displayadvertenties kun je meer dan 90% van de internetgebruikers bereiken, via miljoenen websites en apps. Wij helpen je om dit kanaal effectief in te zetten om jouw doelgroep te bereiken, meer bekendheid te krijgen en nieuwe klanten te trekken.”
Christel RuijgrokTeamlead SEA & Online Marketeer bij Pure Minds

Display advertenties in de marketingfunnel
Onze SEA-specialisten ontzorgen je volledig op het gebied van SEA. Wij zien het grote plaatje en weten exact wat te doen. We denken met je mee en gaan regelmatig met je in gesprek om nieuwe kansen te ontdekken.
Wij zorgen voor maximale zichtbaarheid door jouw boodschap over meerdere kanalen te verspreiden volgens een slimme online strategie. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep en krijg je trouwe klanten. Om dit overzichtelijk te maken gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. De inzet van display advertenties kan op verschillende manieren een rol vervullen in de customer journey van je klanten. Zo kun je display advertenties heel goed inzetten voor branding in de See-fase. Een gemiddelde consument, bekijkt 10,4 bronnen voordat ze tot aankoop over gaan. Door jouw websitebezoekers een subtiele display advertentie te laten zien, kunnen we ze verleiden tot een aankoop. Hier trek je de klant dus van de Think-fase naar de Do-fase. De exacte invulling kunnen we samen bepalen in jouw online strategie.
Hoe we jouw online strategie vormgeven? Dat hangt helemaal af van je doelstelling en aan de klantreis die jouw doelgroep aflegt. Daarom is geen enkele strategie hetzelfde. Benieuwd hoe wij een online strategie creëren? Lees hier verder of neem direct contact met ons op!
Gecertificeerde SEA specialisten
Google Ads campagne uitbesteden? Wij zijn de gecertificeerde Google Partner om jouw bedrijf verder te laten groeien. Al onze specialisten zijn Google Ads Certified. Dit betekent zij alle kneepjes van het vak kennen en optimaal resultaat kunnen behalen met behulp van Google Ads.
Professionele banners
Een boodschap wordt pas echt helder met de juiste visuele content. Je kunt ervoor kiezen om zelf visuele content aan te leveren of je laat ons het hele proces verzorgen. Onze designers weten precies wat online werkt en kunnen aantrekkelijke banners maken in jouw huisstijl.
Dat wij deze kennis zelf in huis hebben is een groot voordeel; als je snel iets gewijzigd wilt hebben kunnen wij ook snel schakelen.
Wij verzorgen ook:
- Performance Max advertenties