Wil jij weten hoe (potentiële) klanten jou vinden en welke stappen ze doorlopen voordat ze jouw product of dienst aanschaffen? Dan is inzicht in data en het analyseren ervan enorm belangrijk. De inzichten die je hierbij opdoet kun je gebruiken om nieuwe en potentiële klanten sneller en beter door de funnel te leiden. Daarnaast helpt het je bij het effectief inzetten van jouw marketingbudget.
Tools zoals Google Analytics maken het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk. Ze vertellen je via welk kanaal mensen jouw website gevonden hebben, welke pagina’s ze bezoeken, hoe lang ze op jouw website blijven en misschien wel het belangrijkste: of campagnes en andere inspanningen renderen.
Met de informatie die je over je bezoekers verzamelt kun je nauwkeurig bepalen welke onderwerpen jouw doelgroep interessant vindt en welke doelgroepen jouw focus verdienen. Die informatie is enorm waardevol. Immers: door je op de goede doelgroep te focussen met de juiste content, bind jij deze potentiële klantengroep aan jouw merk en overtuig je ze om jouw producten of diensten aan te schaffen.